Průměrná teplota výfukových plynů v místě vstupu do turbínové skříně turbodmychadla je 800°C, u zážehových motorů může dosáhnout 1 000°C, což se projeví rozžhavením do žluto-oranžové barvy. Při této teplotě měkne i okenní sklo.
Nová generace turbodmychadel dosahuje max. otáček až 280 000ot/min. Pro srovnání oběžné kolo turbíny na Boeingu 747 se točí kolem 7 000ot./min.
Rychlost vzduchu v sání na vstupu do dmychadlové skříně běžně dosahuje rychlosti zvuku (Mach1). Při průměrných otáčkách motoru dodá turbodmychadlo střední velikosti 4m3 vzduchu za minutu, což je ekvivalent k vnitřnímu prostoru např. Fordu Transit van.
Vyvážení turbodmychadla je nejdůležitější operace při jeho montáži. Nevývaha velmi negativně ovlivňuje životnost. Např. nevývaha 3g na rotoru turbodmychadla způsobí stejnou nevývahu, jako byste si na ráfek kola automobilu přilepili cihlu.
Turbínová kola jsou vyrobena ze spec. slitiny Inconel 713C, která je legována především Ni, Mo, Mn, Si, Cr, Ti, Ta.
Obvodová rychlost na koncích lopatek turbínového kola může dosahovat až 500m/s.
Akcelerace turbodmychadla z 20 000 ot/min. na 150 000 ot/min. trvá méně, než 1 s